Bij ons op school:
Bij ons mag je zijn wie je bent. Wij geloven dat ieder kind uniek is en dat dit zichtbaar mag zijn in hun gedrag, werk en ontwikkeling. We creëren een omgeving waarin kinderen zich gewaardeerd en veilig voelen, en waar verschillen worden erkend zonder ze uit te vergroten. Ieder kind hoort erbij en heeft een plek in de groep, waarin zij zich bewust zijn van zichzelf en hun rol in de klas.
Op onze school bieden we een stevige basis in taal, lezen, rekenen en zaakvakken. Maar we kijken ook naar de toekomst. In een wereld die continu verandert, vinden wij het belangrijk dat kinderen 21e-eeuwse vaardigheden ontwikkelen. Dit houdt in dat zij kritisch leren nadenken, vragen durven stellen en niet zomaar tevreden zijn met een snel antwoord. Daarnaast leren ze nuttige informatie vinden, mediawijs te zijn en zich veilig te bewegen op het internet.
We bieden onze leerlingen een doorgaande leerlijn, van groep 1 tot en met groep 8, die als rode draad door ons onderwijs loopt. Methodes zijn voor ons een hulpmiddel, niet het doel. Wij zetten in op coöperatieve werkvormen, waarbij kinderen samen leren, en we besteden veel aandacht aan bewegend leren, spelend leren vakkenintegratie en muziekonderwijs. Ons onderwijs is betekenisvol: kinderen leren op een manier die aansluit bij hun eigen leefwereld en die hen helpt om de opgedane kennis praktisch toe te passen.
Kinderen leren het beste wanneer zij zich veilig en gewaardeerd voelen. Daarom besteden wij veel aandacht aan een veilig en gestructureerd schoolklimaat, waarin leraren een opvoedende taak vervullen en leerlingen leren om goed met zichzelf en anderen om te gaan. Onze leraren werken vanuit de kernwaarden relatie, competentie en autonomie. Ze creëren een positieve, motiverende omgeving en fungeren als rolmodel voor de kinderen.
We hebben onze leerlingen goed in beeld en richten ons onderwijs zo in dat het aansluit bij de specifieke behoeften van elk kind. Onze leraren hebben de onderwijsbehoeften van de leerlingen zorgvuldig in kaart gebracht en zorgen voor gedifferentieerd en gestructureerd onderwijs. Dit betekent dat zij de leerstof en begeleiding afstemmen op zowel de groep als het individu. Door het gebruik van het model voor Directe Instructie zorgen we ervoor dat elk kind de leerstof begrijpt, actief betrokken is en zowel uitdaging als ondersteuning krijgt.
Op onze school geloven we dat groei niet alleen in de klas plaatsvindt, maar dat dit een gezamenlijke inspanning is van leraren, ouders en leerlingen. Ons lerarenteam is sterk en hecht: we steunen elkaar, leren van en met elkaar, en staan klaar voor elkaar. De deuren staan altijd open, wat zorgt voor een veilige en open sfeer waarin zowel leraren als leerlingen kunnen groeien.
Ook de samenwerking met ouders speelt hierin een cruciale rol. Ouders kennen hun kind als geen ander, en door nauw contact tussen school en thuis kunnen we samen het beste uit ieder kind halen. Wij hechten veel waarde aan een open en betrokken communicatie met ouders, waarbij we hen actief betrekken bij de ontwikkeling van hun kind. Samen zorgen we ervoor dat kinderen zich veilig, gesteund en uitgedaagd voelen, zowel op school als thuis.
Onze leraren houden van een lach en laten zelf zien wie ze zijn, zodat zij samen met de kinderen én ouders een inspirerende leeromgeving kunnen creëren. Zo bouwen we samen aan een school waar kinderen met plezier en vertrouwen leren en zich optimaal kunnen ontwikkelen.
In ons schoolplan 2023-2027 en jaarplan 2024-2025 leest u meer informatie over onze visie, missie en dagelijks onderwijsprogramma. In onze schoolgids kunt u meer lezen over de dagelijkse gang van zaken.
Hoewel Stichting Poolsterscholen bij de totstandkoming van de content op deze internetsite de grootst mogelijke zorgvuldigheid betracht, bestaat altijd de mogelijkheid dat bepaalde informatie niet klopt of na verloop van tijd verouderd of niet meer juist is. Stichting Poolsterscholen is dan ook niet aansprakelijk voor de gevolgen van activiteiten die worden ondernomen op basis van deze internetsite.